Κυριακή 17 Απριλίου 2011

στο παιδικό μουσείο

Το φωτογραφικό υλικό από την εκπαιδευτική επίσκεψή του στο Παιδικό Μουσείο, την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011, μας έστειλε το 6ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς … Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την ανακάλυψη. Κύριοι στόχοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι: Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το μουσειακό χώρο, το έργο τέχνης, την πολιτιστική και τεχνολογική κληρονομιά του τόπου μας. Να γίνει η επίσκεψη στο μουσείο μια ευχάριστη εμπειρία προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών. Τα παιδιά με την επίσκεψη στο μουσείο έχουν τη δυνατότητα, μαζί με τον ερμηνευτή, να συζητήσουν, να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο, να ανταλλάξουν ιδέες, εμπειρίες και να εκφράσουν τις απορίες τους. Να αναπτυχθούν μέσα από τα εκθέματα του μουσείου οι ικανότητες των παιδιών για παρατήρηση, έρευνα και κατανόηση των αντικειμένων του φυσικού και τεχνητού κόσμου.


Δραστηριότητες για την ανακύκλωση και κομποστοποίηση

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ΄ και Δ΄ τάξεων του σχολείου μας (4ο Δ. Σχ. Λιβαδειάς) υλοποιούν τη φετινή σχολική χρονιά το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Διαχείριση των σκουπιδιών" με τη βοήθεια των δασκάλων τους: Πάσχου Αικατερίνα, Λαφαζάνη Παρασκευή, Βοζιάρη Ελένη, Μαριδάκη Ελένη και με τη συμπαράσταση της Διευθύντριας του σχολείου Μπάρλα - Νιαβή Βασιλικής. Στην αρχή συγκεντρώθηκαν από τα παιδιά σε κάθε τμήμα διάφορα είδη συσκευασίας, τα οποία μελέτησαν και διαπίστωσαν ποια από αυτά είναι φιλικά στο περιβάλλον και ποια όχι, δηλαδή ποιες συσκευασίες βλάπτουν λιγότερο το περιβάλλον όταν γίνονται σκουπίδια και ποιες όχι. Στη συνέχεια μίλησαν για την ανακύκλωση και πληροφορήθηκαν για το πρόγραμμα της ανακύκλωσης που άρχισε ο Δήμος Λεβαδέων. Στις τάξεις τους άρχισαν να συγκεντρώνουν ανακυκλώσιμα υλικά στη σακούλα ανακύκλωσης που μας έδωσε ο Δήμος Λεβαδέων σε μια εκδήλωση - ενημέρωση - που έκανε στην πλατεία, μπροστά από το Πανεπιστήμιο Λιβαδειάς. Όταν η σακούλα γεμίζει τα παιδιά την αδειάζουν στον κάδο ανακύκλωσης που βρίσκεται έξω από το σχολείο μας.
Άλλη δραστηριότητα ήταν να συγκεντρωθούν σκουπίδια και να ζυγιστούν πρώτα όλα μαζί και μετά κατά κατηγορίες - χαρτιά, αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό, ξύλο, φλούδες φρούτων και λαχανικών και διάφορα άλλα. Είχαν συγκεντρωθεί 2 κιλά και 750 γραμμάρια σκουπίδια μέσα σε μια σακούλα. Αδεάστηκαν όλα επάνω σε ένα θρανίο και χωρίστηκαν σε κατηγορίες και ζυγίστηκαν. Βρέθηκαν 600 γυαλί. 340 γραμ. αλουμίνιο, γραμ. 185 γραμ. χαρτί, 280 γραμ. πλαστικό, 875 φλούδες από φρούτα, λαχανικά, τσόφλια από αυγά και 400 γραμ. στάχτη. Από αυτά ξεχώρισαν τα ανακυκλώσιμα , δηλ. αλουμίνιο, χαρτί, γυαλί, πλαστικό τα οποία έβάλαν σε μια σακούλα που είχε συνολικό βάρος ( 600 +340+185+280=1405 γραμ= 1κιλό και 405 γραμμάρια). Αυτά αφαιρέθηκαν από το σύνολο των σκουπιδιών και μας έμειναν : 2, 750- 1, 405 = 1,345 κιλά, και τα οποία θα πρέπει να πεταχτούν στον κάδο σκουπιδιών. Όμως στο σχολείο μας έχουμε την κυρά " Κομποστοποίηση" η οποία τρέφεται με σκουπίδια. Την έχουμε στον εσωτερικό κήπο του σχολείου μας και τρώει λαχανικά, φλούδια από φρούτα, στάχτη, φύλλα και κλαδιά φυτών, τσόφλια αυγών, γρασίδι κ.'α. Από τα σκουπίδια που έμειναν έστείλαν στην κυρά "Κομποστοποίηση" τα 875 γραμ. που είναι φλούδες από φρούτα και λαχανικά και τα 400 γραμ. τη στάχτη, δηλαδή συνολιά 1κιλό και 275 γραμμάρια. Τελικά έμειναν επάνω στο θρανίο 70 γραμ. σκουπίδια, τα οποία θα πάνε στον κάδο σκουπιδιών για το ΧΥΤΑ ( Χώρο Υγιειονομικής Ταφής Σκουπιδιών).
Με την πιο πάνω διαδικασία τα παιδιά κατανόησαν το ρόλο της ανακύκλωσης αλλά και της κομποστοποίησης. Το χώμα που θα προκύψει από την κομποστοποίηση θα είναι πολύ ωφέλιμο για τον κήπο του σχολείου μας, θα είναι ένα οργανικό λίπασμα. Ο δικός μας κάδος κομποστοποίησης είναι φτιαγμένος από 4 παλέτες ξύλινες που βρήκαμε από ένα κατάστημα. Τις καρφώσαμε και στον πάτο βάλαμε κλαδιά από δέντρα και μετά ρίξαμε χώμα. Στη συνέχεια ρίξαμε μια στρώση σκουπίδια και πάλι χώμα, μετά σκουπίδια και χώμα. κλπ. Σκεπάσαμε τον κάδο μας με ναύλον για να μη βρέχεται το μείγμα Τα παιδιά 2 φορές τη βδομάδα το ανακατεύουν Όταν θα είναι έτοιμο θα το ρίξουμε στον κήπο μας και θα φυτέψουμε λουλούδια σε γλάστρες . Κάδοι κομποστοποίησης υπάρχουν και για την βεράντα του σπιτιού, είναι μικρές συσκευές που υπάρχουν στο εμπόριο.

Τα παιδιά ασχολήθηκαν και με τις πλαστικές σακούλες στις οποίες βάζουμε τα πράγματα που αγοράζουμε. Τις χρησιμοποιούμε συνήθως μια φορά και για πολύ λίγη ώρα και μετά τις πετάμε. Παρακολούθησαν ένα βίντεο που παρουσίαζε τα προβλήματα που δημιουργούνται στο περιβάλλον από τις πλαστικές σακούλες. Σακούλες βρέθηκαν παντού, στα ποτάμια, στις λίμνες, στα βάθη των ωκεανώνν στη ζούγκλα. Χαρακτηριστικές ήταν οι εικόνες όπου χελώνες έτρωγαν σακούλες γιατί τις πέρασαν για τροφή, πουλιά ψόφια γιατί το ράμφος τους ήταν τυλιγμένο σε πλαστική σακούλα, φώκιες να 'χουν κολάρο στο λαιμό τους πλαστική σακούλα, λιοντάρι στη ζούγκλα να μασάει πλαστική σακούλα κ.ά.Μετά από συζήτηση και όσα είδαν στο βίντεο κατέληξαν ότι μια λύση υπάρχει : 'ΟΧΙ στην πλαστική σακούλα ΝΑΙ στην υφασμάτινη ".



ΠΗΓΗ: ΕΛΙΚΟΝΙΟ BLOG TOY 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ